انواع مبلمان و میز ناهارخوری

ساخت وبلاگ

در ادامه مهمترین فرق های بین این دو سبک پرطرفدار را بررسی کرده ایم:

تفاوت مبلمان کلاسیک و نئوکلاسیک

1.   متریال به کار رفته در مبلمان کلاسیک و نئوکلاسیک

معمولا متریال استفاده شده در سبک کلاسیک چوب، چرم و پارچه است و در مبلمان نئوکلاسیک علاوه بر چوب از شیشه، فلزات و مواد مصنوعی استفاده می شود.

2.   نقش و نگار در سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک

نقش و نگار یکی دیگر از تفاوت های کلاسیک و نئوکلاسیک است. در واقع مبلمان کلاسیک دارای نقش و نگار و جزئیات بیش تری است و بهترین انتخاب برای خریدارانی است که به دکوراسیون تجملاتی علاقه دارند در صورتیکه طرح و نقش مبلمان نئوکلاسیک بسیار ساده و ظریف تر است.

3.   جنس پارچه ی مبلمان کلاسیک و نئوکلاسیک

پارچه ی مبل تا حد زیادی به سلیقه ی شما بستگی دارد اما معمولا در سبک کلاسیک از پارچه های پر نقش و نگار که زربافت یا ملیله دوزی شده استفاده می شود اما در سبک نئوکلاسیک از طرح های مبلی ساده و ظریف در رویه ی مبلمان کار می شود.

برای اینکه بتوانید مبلمانی از رنگ های مختلف را با فرشی مناسب ست یا هماهنگ کنید لازم است به اصولی توجه داشته باشید ما این نکات مهم را در ادامه برای شما آورده ایم:

چگونه مبل و فرش را ست کنیم ؟

یکی از مهمترین اصول هماهنگ کردن فرش و مبلمان ست کردن رنگ این دو المان است به عنوان مثال برای مبلی به رنگ قهوه ای فرش کرم رنگ مناسب است اگر به انتخاب رنگ های مکمل و هماهنگ با یکدیگر توجه نداشته باشید دکوراسیون زیبایی نخواهید داشت.

توجه داشته باشید اگر می خواهید فضایی بزرگ ایجاد کنید بهتر است فرش انتخابی کمی روشن تر از رنگ مبلمان شما باشد.

·         برای ست کردن مبل و فرش به رنگ کوسن ها توجه کنید

می توانید برای داشتن یک دکوراسیون جذاب و منحصر به فرد رنگ کوسن مبلمان خود را با فرش هماهنگ کنید انتخاب یک رنگ خاص برای کوسن و فرش جذابیت زیادی به دکوراسیون شما می بخشد.

هماهنگی فرش و مبل با طرح های ساده

اگر مبلمان ساده و تک رنگی داشته باشید می توانید از فرش های طرح دار و سنتی که نقش و نگارهای زیادی دارند استفاده نمایید اما در صورتیکه مبلمان با طرح های پیچیده و شلوغ دارید بهتر است از فرشی با رنگ ساده برای خانه ی خود استفاده کنید.

در واقع انتخاب فرش و مبل با طرح و نقش و نگار پیچیده خانه ی شما را کوچک خواهد کرد.

 

 

انواع مبلمان و میز ناهارخوری...
ما را در سایت انواع مبلمان و میز ناهارخوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ماهک choobmobl بازدید : 51 تاريخ : شنبه 15 مهر 1402 ساعت: 21:09

همانطور که پیش تر گفتیم این مبلمان که چند سالی است وارد بازار شده در کنار تمامی مزیت هایی که دارد معایبی نیز داشته که بهتر است پیش از خرید با آن ها آشنا شوید.

مزایا و معایب مبل تختخواب شو

از جمله مهمترین مزیت های مبل های تخت شو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

☑️ این سبک مبل های تختخواب شو استحکام بالایی دارند.

☑️ علاوه بر استفاده در خانه، مبلمان تخت شو انتخاب خوبی برای مراکز درمانی، هتلها، بیمارستان ها و ادارات است.

☑️ این مبل برای خانه های کوچک یک انتخاب هوشمندانه است. شما می توانید از مبل های تخت شو در اتاق پذیرایی و اتاق خواب خود استفاده کنید.

☑️ معمولا نحوه ساخت مبل تختخوابشو به نوعی است که دارای باکس بوده و می توانید از فضای زیر تخت برای قرار دادن لوازم اضافی خود استفاده کنید.

☑️ به دلیل اینکه خرید این مبل باعث کم شدن وسایل شما می شود و دیگر نیازی به خرید تختخواب ندارید این مدل مبل ها برای افرادی که مستاجر هستند مناسب است.

☑️ معمولا مبل های تختخواب شو به نوعی طراحی می شوند که فضای مورد نیاز برای نشستن 4 نفر کاملا فراهم می شود؛ برای همین با خرید مبل تختخواب شو نیازی به کاناپه نخواهید داشت.

برای خرید میز ناهارخوری به چه نکاتی توجه کنیم

امروزه میز و صندلی ناهارخوری به یکی از مهمترین تجهیزات و المان خانه های امروزی تبدیل شده که علاوه بر دورهمی به سرو و میل کردن راحت غذا هم کمک می کند و افراد سالمند و کسانی که مشکلات استخوانی دارند به راحتی می توانند بر روی آن نشسته و غذا میل کنند. اما نکته ی مهم در خرید میز ناهارخوری توجه به یکسری موارد است که در ادامه به شما توضیح داده ایم.

1.جنس میز ناهارخوری

خوشبختانه امروزه میز ناهارخوری در جنس های مختلفی تولید و عرضه می شود و این امر باعث شده افراد مختلف با هر سلیقه ای بتواند محصول دلخواه خود را انتخاب نمایند. اما در بین انواع متریال چوب، استیل، ام دی اف، شیشه، پلیمر و پلی استر کدام بهتر است؟

امروزه در ساخت میز ناهارخوری از متریال های مختلف نظیر چوب، پلاستیک، استیل، شیشه، پلیمر و پلی استر استفاده می شود.

معمولا میز ناهارخوری های چوبی را از چوب روس، سفید، راش و توسکا میسازند که در این بین چوب راش از همه بهتر است چرا که مقاومت و دوام بسیار بالایی دارد. اگر می خواهید میز ناهارخوری پلی استری بخرید نباید توقع استحکام بالایی را داشته باشید چون بعد از مدتی شاهد ترک خوردگی و شکستگی میز خواهید بود.

3.به شکل میز ناهارخوری دقت کنید

برای انتخاب شکل میز ناهارخوری باید به ابعاد اتاق یا آشپزخانه و تعداد نفرات خانواده توجه داشته باشید. معمولا میزها در اشکال زیر تولید و عرضه می شوند:

 مربع: بهترین انتخاب برای اتاق های مربع و دورهمی های دوستانه و معمولی.

 گرد: مناسب برای خانواده های 2، 3 و 4 نفره، احساس صمیمیت و نزدیکی بیش تر، مناسب برای اتاق های مربعی.

 مستطیل: گزینه ی مناسب برای خانواده های پر جمعیت بیش از 6 نفر، بهترین انتخاب برای اتاق های مستطیل شکل.

میز ناهارخوری مدرن یا کلاسیک ؟ کدام یک بهتر است ؟

پاسخ به این سوال که میز ناهارخوری های مدرن بهتر هستند یا کلاسیک به این سادگی نیست چرا که اولین نکته برای انتخاب میز ناهارخوری سلیقه ی خریدار است شما باید با در نظر گرفتن سبکی که می پسندید اقدام به خرید نمایید. اما ما در اینجا با بررسی مهمترین تفاوت های این دو سبک شما را در خریدی بهتر یاری خواهیم کرد، از جمله مهمترین تفاوت های بین میز غذاخوری کلاسیک و مدرن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

☑️ اصلی ترین تفاوت بین میزهای مدرن و کلاسیک در متریال و مواد اولیه ای است که در ساخت آن استفاده شده است.

☑️ میز ناهارخوری های کلاسیک در مقایسه با مدل های مدرن تجملاتی تر هستند در صورتی که میزهای مدرن بسیار ساده می باشند.

☑️ معمولا در ساخت ناهارخوری های مدرن از شیشه یا دیگر متریال مصنوعی هم استفاده می شود در صورتی که در سبک کلاسیک از چوب های منبت کاری شده بهره گرفته می شود.

☑️ از دیگر ویژگی هایی که می توانید در میز ناهارخوری های کلاسیک مشاهده کنید رنگ چوب به کار رفته در آن هاست که به رنگ های طبیعی نزدیک تر است.

☑️ ناهارخوری های این سبک که بیش تر از چوب ساخته شده اند حس طبیعت را به شما القا خواهند کرد.

 

 

انواع مبلمان و میز ناهارخوری...
ما را در سایت انواع مبلمان و میز ناهارخوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ماهک choobmobl بازدید : 54 تاريخ : دوشنبه 27 شهريور 1402 ساعت: 21:02

 

حتما برای خرید مبل با اسم انواع پارچه ها مواجه شده اید، یکی از پارچه های مبلی که حتما اسم آن را شنیده اید مازراتی است. این پارچه مبلی که به عنوان یک پارچه مبلی لاکچری هم شناخته می شود طرفداران زیادی دارد در واقع این پارچه بافتی مانند مخمل با ناهمواری های کمتری داشته و از ویژگی های آن می توان به جذب رطوبت و سایش پارچه بعد از مدتی اشاره کرد.

برای مبل راحتی چه پارچه ای مناسب است؟

بطور کلی از معروف ترین مدل های پارچه مبل های راحتی در بازار مازراتی است که بافتی نرم و لطیف داشته و به دلیل دارا بودن آستر، ضخیم است و به همین دلیل جزء پارچه های مقاوم به حساب می آید.

مازراتی بهترین پارچه برای مبل راحتی بوده اما انتخاب آن برای مبل های چستر پیشنهاد نمی شود. یکی از معایب این پارچه بافت مخملی آن بوده که امکان دارد در فصول گرم سال چندان مناسب نباشد، مازراتی جزء پارچه های محبوبی است که تنوع رنگی بسیار بالایی داشته و شما می توانید آن را با هر مدل دکوراسیونی هماهنگ کنید.

از دیگر انواع پارچه مبل می توان به جنس کتان اشاره کرد، این پارچه بسیار شیک بوده و می تواند جلوه ای زیبا به مبلمان شما ببخشد. کتان از الیاف طبیعی گیاه ساخته شده و مبلمان با رویه ی کتان مناسب مکان های رسمی و غیر رسمی است، کتان پارچه ای سر سخت بوده که بعد از مدتی نرم شده و به دلیل جذب رطوبت هوا مناسب فصول گرم است.

از معایب این پارچه می توان به این موضوع اشاره کرد که کتان خیلی زود چروک شده و احتمال ساییدگی در آن وجود دارد علاوه بر این لکه گیری کتان خیلی ساده نیست و به همین دلیل اگر کودک خردسال یا حیوان خانگی دارید بهتر است گزینه های دیگر را انتخاب کنید.

انواع غذا خوری ها

میز ناهارخوری به انگلیسی Dining table یکی از اساسی ترین لوازم خانه و آشپزخانه بوده و وسیله ای مناسب برای صرف غذا که علاوه بر این تاثیر زیادی در دکوراسیون خانه ی شما دارد، در واقع آشپزی و سرو غذا با وجود میز ناهار خوری بسیار ساده خواهد شد.معمولا افرادی که در خانه های کوچک و آپارتمانی زندگی می کنند این تصور را دارند که استفاده از میز ناهار خوری در خانه های نقلی غیر ممکن است و به همین دلیل از خرید آن صرف نظر می کنند اما ما می خواهیم به شما بگوییم که اینطور نیست و شما می توانید حتی در کوچکترین خانه ها را نیز با در نظر گرفتن و رعایت نکاتی برای خرید یک میز نهارخوری مناسب با ابعاد و فضایی که در اختیار دارید خریداری کنید.برخی از مدل های صندلی نیمکت دار ناهارخوری دارای باکس هایی هستند و شما می توانید از این فضا برای قرار دادن لوازم و تجهیزات اضافی استفاده نمایید.

نکات خرید میز ناهارخوری برای خانه های کوچک

خوشبختانه امروزه تنوع میز ناهارخوری ها به حدی است که شما میتوانید نهارخوری های دلخواه را با ابعاد و طرح های متنوع خریداری کنید، انواع میز ناهار خوری کوچک با ابعادی طراحی شده اند که کمترین فضا را اشغال کرده و شما بتوانید برای خانه ی آپارتمانی خود آن را خریداری کنید.

·         میز ناهارخوری های نیمکت دار

یکی از بهترین انتخاب ها برای خانه یا آشپزخانه های کوچک خرید ناهارخوری هایی است که صندلی نیمکت دار دارند شما می توانید نیمکت این ست های ناهارخوری را در یک سمت دیوار تکیه داده یا کاملا زیر میز قرار داده و در مواقعی که نیاز دارید آن را خارج کنید.

ابعاد استاندارد انواع تخت

حتما برای شما هم پیش آمده که وقتی صبح از خواب بیدار میشوید احساس کمردرد یا پادرد داشته باشید معمولا این مشکلات به دلیل انتخاب تخت و تشک غیر استاندارد اتفاق می افتد. ما در شیک روم سعی کردیم در مقاله ی “راهنمای خرید تشک تخت خواب” به هر آنچه لازم است درباره ی تشک تخت بدانید بپردازیم پس مطالعه ی این مقاله را از دست ندهید.

اما یکی از نکات مهم در خرید تختخواب توجه به ابعاد آن و خرید تخت خوابی با ابعاد مناسب است ما در ادامه سعی کردیم ابعاد استاندارد انواع تخت خواب یک نفره و دو نفره را به شما توضیح دهیم.

برای سرویس خواب نوزاد چند متر پارچه لازم است

دانستن ابعاد تخت نوزاد می تواند به شما در تعیین متراژ پارچه هم کمک کند معمولا تختخواب های نوزاد به نوعی ساخته می شوند که کودک شما بتواند تا یک سالگی از آن استفاده نماید. تخت سرویس خواب های نوزاد عرضی برابر با 90، طول 150 تا 185 و ارتفاع 100 تا 110 سانتی متری دارند.

انواع تخت خواب کودک

اگر می خواهید برای کودک خود تخت مناسبی خریداری کنید تا بتواند از سن کودکی تا نوجوانی بر روی آن بخوابد بهتر است تختی با طول 140، عرض 60 و ارتفاع 35 سانتی متری خریداری کنید.

معمولا انواع تخت خواب بچه به صورت دخترانه و پسرانه و با رنگ و در مدل های مختلف تولید و عرضه می شود و کودک شما می تواند تا سن نوجوانی از آن استفاده نماید.

 

انواع مبلمان و میز ناهارخوری...
ما را در سایت انواع مبلمان و میز ناهارخوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ماهک choobmobl بازدید : 70 تاريخ : پنجشنبه 2 شهريور 1402 ساعت: 19:21

مبل های چرمی بعد از مدتی کدر شده و برای همین جذابیت و زیبایی خود را از دست می دهند، اگر شما هم در خانه یا اداره ی خود مبلمان چرمی دارید که کدر و مات شده می توانید از روش های زیر برای براق کردن مبل چرمی استفاده کنید :

·         واکس براق کننده مبل چرم

·         اسپری های مخصوص مبلمان چرم

·         روغن زیتون و سرکه

·         آب و سرکه برای براق کردن چرم

·         براق کردن با روغن نارگیل

 

روش براق کردن مبل چرمی

یکی از روش های برق انداختن مبلمان چرم استفاده از واکس های براق کننده است که به صورت جامد در بازار موجود بوده و شما باید آن را با دست یا اسفنج بر روی چرم پخش کنید تا چرم مبل به خوبی براق شود. در آخر هم با یک پارچه ی مناسب تمامی مبل خود را تمیز کنید تا متوجه تغییر مبلمان شوید.

استفاده از اسپری های مخصوص

یکی از روش های موثر برای برق انداختن مبل چرم استفاده از اسپری های مخصوص مبلمان چرم است که علاوه بر پاک کردن لکه ها باعث می شود یک لایه ی محافظ بر روی مبل ایجاد شود و در اینصورت علاوه بر بالا رفتن طول عمر و دوام مبل، چرم آن نیز براق خواهد شد.

استفاده از روغن زیتون و سرکه

می توانید روغن زیتون و سرکه را با نسبت مناسب با هم ترکیب کرده و با استفاده از یک دستمال مایع آماده شده را بر روی چرم مبل کشیده تا به خوبی برق بیافتد.

خاص ترین مبلمان 1402

در ادامه چند مدل جذاب و پرفروش مبلمان گالری چوب و زندگی را توضیح داده ایم.

مبل آمریکایی 1001

این مبل که به سبک آمریکایی طراحی شده جزء پرفروش ترین محصولات چوب و زندگی استمبل آمریکایی 1001 از انواع مبل ترک الگوبرداری شده و علاوه بر نشستن 9 نفر امکان استراحت و دراز کشیدن نیز به دلیل وجود پاف بر روی آن فراهم است.

در واقع این مدل دو عدد کاناپه ی دو نفره دارد که به صورت دو تکه بوده و با چفت شدن به هم تشکیل یک کاناپه 4 نفره را می دهد به همراه یک عدد کاناپه سه و یک مبل تک نفره که یک سمت آن به صورت دسته دار است به همراه پاف.

این مدل خیلی تک و خاصه و آنچه مبلمان را جذاب تر می کند امکان چفت کردن پاف به بخش بدون دسته ی مبل تک نفره بوده که در این صورت یک مبل 3 نفره برای پذیرایی از میهمانان در اختیار خواهید داشت.

دسته های این مبل به صورت عریض ساخته شده و برای همین امکان قرار دادن ظروف و اکسسوری ها بر روی دسته ی مبل به جای میز عسلی فراهم است. از دیگر ویژگی های این مبل شیک و لاکچری پشتی های دوبل چسب دار بوده که می توانید آن ها را جدا کرده و بشویید.

خاص ترین مبلمان 1402

روش طراحی مبل میراکل مینیمال بوده و برای همین این مبلمان مناسب خانه های خلوت و مدرن است؛ این مبل با دارا بودن پایه هایی از جنس استیل 304 زیبایی خاصی به خانه ی شما بخشیده و بهترین مبل برای عروس

انواع مبلمان و میز ناهارخوری...
ما را در سایت انواع مبلمان و میز ناهارخوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ماهک choobmobl بازدید : 60 تاريخ : پنجشنبه 2 شهريور 1402 ساعت: 19:20

اگر در خانه ی خود کودک خردسالی دارید بهتر است از خرید میز ناهارخوری شیشه ای صرف نظر کنید.

در صورتیکه زمان کافی برای تمیز کردن خانه و میز را ندارید میز ناهارخوری های شیشه ای مناسب نیستند.

اگر می خواهید خانه ای شیک با وسایل کلاسیک داشته باشید میز ناهارخوری هایی که از چوب طبیعی ساخته شده اند برای شما مناسب تر هستند.

در صورتیکه بودجه ی کافی ندارید و می خواهید کمتر هزینه کنید میز ناهارخوری های ام دی اف را پیشنهاد می کنیم.

اگر قصد ندارید اکسسوری و لوازم سنگین را بر روی میز قرار دهید میز ناهارخوری شیشه ای مناسب است.

تفاوت میز ناهارخوری چوبی و شیشه ای

حالا که با هر دو مدل میز ناهارخوری و ویژگی های آن آشنا شده اید بهتر است در ادامه 3 تفاوت اصلی و مهم این دو میز ناهارخوری را هم بدانید.

1.    آلودگی و نظافت میزهای چوبی و شیشه ای

یکی از ویژگی های میز ناهارخوری های شیشه ای این است که سطح صاف آن ها مانع از ایجاد باکتری و کثیفی بین شیار و شکاف های میز شده در صورتیکه میزهای چوبی به دلیل اینکه دارای منافذ بسیار ریزی هستند محل مناسبی برای رشد باکتری ها خواهند بود.

تفاوت مبل راحتی با چستر

اولین تفاوت انواع مبل مدل چستر و راحتی در شکل ظاهری و طراحی آن است در واقع مبل های چستر با لمسه دوزی و فرم دسته و پشتی شناخته می شوند و مبلمان راحتی نیز به دلیل طراحی و ظاهر راحتی که دارند به سادگی قابل تشخیص  هستند.

متریال استفاده شد در هر دو مبل شبیه به یکدیگر است در واقع در مبل های چستر و راحتی نسبت به کلاسیک از چوب کمتر، اسفنج و پارچه ی بیش تر ساخته شده است.

2.    فرق مبل راحتی و چستر در سبک دکوراسیون

بهترین دکوراسیون برای مبلمان چستر سبک کلاسیک است اما مبل های راحتی برای هر سبک دکوراسیونی مناسب است. در واقع مبلمان راحتی جزء مبل هایی هستند که همیشه ترند بوده و هیچ وقت از مد نخواهد افتاد.

3.    فرق مبل های راحتی و چستر در جنس رویه

نحوه ساخت مبل چستر به گونه ای است که در تولید آن از چرم و پارچه های با کیفیت استفاده میشود در حالی که مبل های راحتی جنس پارچه ای داشته و مناسب محیط های خانگی هستند.

مبل طرح ال چیست؟

همانطور که اشاره شد مبلمان ال یکی از محبوب ترین انواع مبل بوده که تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت دکوراسیون شما خواهد داشت، در واقع این سبک مبلمان از دو بخش تشکیل شده که به صورت 90 درجه از بخش انتهای هر ضلع به یکدیگر عمود شده و تشکیل حرف L را داده است، برای همین این مدل مبلمان را با نام مبل ال می شناسند.

طریقه گذاشتن مبل ال در خانه هم اهمیت زیادی داشته و تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون خانه ی شما خواهد داشت. مبلمان ال برای خانه های کوچک ایده ی خیلی خوبی است چرا که می توان با قرار دادن آن در گوشه ی خانه از فضای بیش تری استفاده کرد.

راهنمای خرید مبل ال

مبلمان L انواع مختلفی دارد و اگر قصد خرید مبل ال را دارید باید ابتدا با انواع مبل طرح ال آشنا شوید.

·         مبل ال چستر

مبلمان ال چستر در واقع مبلی است با مدل ال که در آن ویژگی های چستر به وضوح قابل مشاهده است یعنی وجود لمسه دوزی بر روی آن که به زیبایی مبل کمک زیادی کرده است. ال چستر بیش تر در فضاهای بزرگ استفاده می شود.

 

انواع مبلمان و میز ناهارخوری...
ما را در سایت انواع مبلمان و میز ناهارخوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ماهک choobmobl بازدید : 63 تاريخ : پنجشنبه 2 شهريور 1402 ساعت: 19:19

لاوست بهتره یا شزلون

یکی از نکات دانستنی درباره مبل این است که بدانید فوم سرد چیه، همانطور که می دانید تمامی فومها در کوره و طی فرآیندهای شیمیایی ساخته می شوند اما آنچه سبب تمایز فوم ها است ساخت فومهای سرد در حرارت های غیر مستقیم و دماهای کم است برای همین هم با نشستن بر روی مبلی که از فوم سرد ساخته شده شما احساس راحتی بیش تری کرده و علاوه بر این فوم های سرد طول عمر بالاتری دارند.

برای مبل فوم سرد خوبه یا گرم؟

فوم گرم هم مانند فوم های سرد تولید شده و اصلی ترین و شاید تنهاترین تفاوت این فوم ها با مدل های سرد در این است که فوم گرم در حرارت بالا تولید میشود و همین امر باعث شده که مقاومت و دوام آن کاهش یافته و بعد از مدت کوتاهی از بین برود.

تفاوت در حرارتی که موقع تولید فوم سرد و گرم وجود دارد باعث شده که این دو مدل فوم در موارد بسیاری با یکدیگر متفاوت باشند

  • فوم های گرم در حرارت بالایی ساخته شده و به همین دلیل خاصیت ارتجاعی بسیار کمی دارند.
  • با نشستن بر روی مبلی که با فوم گرم ساخته شده کفی و تکیه گاه بعد از مدتی گود و فرورفته شده و در نتیجه مبل خراب خواهد شد.
  • فوم های گرم نسبت به فوم سرد ارزانتر هستند.

بطور کلی اگر بخواهیم یک مقایسه ی کلی در فوم های بکار رفته در انواع مبلمان طرح جدید و قدیم داشته باشیم می توانیم بگوییم که مبل های ساخته شده از فوم سرد در مقایسه با فوم گرم بهتره بوده و فوم گرم نیز نسبت به مبل هایی که با اسفنج ساخته شده اند گزینه ی مناسب تری می باشند. البته معمولا در ساخت مبل های راحتی از اسفنج استفاده می شود.

چگونه پارگی مبل چرم را از بین ببریم

متاسفانه مبلمان چرمی به خصوص اگر از چرم نامرغوب باشند بعد از مدتی ترک خورده یا پوسته پوسته شده و شاید این موضوع را بتوان یکی از معایب این نوع از مبلمان دانست که خریدار را برای انتخاب مبلمان چرم دچار تردید میکند البته مبل های چرمی مزیت های زیادی هم دارند و بهتر است قبل از تصمیم برای خرید مبلمان چرمی با کلیک بر روی لینک مبل چرم بخرم یا نه ؟ با مزایا و معایب مبل چرمی آشنا شده و بعد برای خرید اقدام کنید.

چگونه مبل چرمی را ترمیم کنیم

پوسته های مبل را اگر ترمیم نکنید این موضوع باعث میشود بعد از مدتی پوسته ی چرمی به صورت کامل جدا شود. چرم طبیعی بعد از مدتی رطوبت خود را از دست می دهد خشک شده و بعد از آن ترک می خورد.

آموزش تعمیر مبل چرم در منزل

در واقع ترک خوردگی و پوسته شدن مبل یکی از اصلی ترین خرابی های مبلمان چرمی است و شما می توانید برای تعمیر مبل چرم خود طبق مراحل ذیل پیش بروید.

ابتدا باید مبلمان را کاملا تمیز کنید.

چگونه مبل چرم را تمیز کنیم

برای تمیز کردن مبل چرمی روش های مختلفی پیش روی شماست و میتوانید با کمک روش هایی که ما در مقاله ی نحوه ی تمیز کردن مبل چرمی در خانه در اختیار شما قرار داده ایم مبل چرمی خودتان را تمیز کنید تا هیچ گونه آسیبی به چرم نرسد.

تفاوت لاوست و شزلون

حال که با هر کدام از انواع این دو مبل پرطرفدار آشنا شده اید وقت آن رسیده که با تفاوت های لاوست و شزلون هم آشنا شوید؛ در ادامه به مهمترین تفاوت های این دو نوع مبل پرداخته ایم.

  1. به دلیل شباهت این دو مبل افراد زیادی آن ها را با یکدیگر اشتباه می گیرند اما در واقع شزلون با مبل های لاوست تفاوت های زیادی دارد و یکی از مهمترین آن ها در پشتی صندلی است. مبل های لاوست دارای پشتی هستند که در امتداد سمت بلند صندلی طراحی شده اما در شزلون صندلی دارای یک پشتی با ارتفاع ثابت در سمت کوتاه صندلی است.
  2. از دیگر تفاوت های این دو نوع مبل می توان به این موضوع اشاره کرد که همانطور که از نام مبل های لاوست یا مبلمان عاشقانه مشخص است این نوع از مبل ها برای نشستن دو نفر طراحی شده اند در حالی که مبل شزلون تک نفره است و به منظور استراحت، مطالعه و دراز کشیدن طراحی و ساخته می شوند.
  3. دسته ها از دیگر فرق های لاوست و شزلون هستند. معمولا مبل های لاوست دارای دو دسته بوده و بدون پشتی و تکیه گاه ساخته می شوند و مبلمان شزلون نیز مبل هایی کشیده با یک دسته و دارای تکیه گاه هستند.

 

 

انواع مبلمان و میز ناهارخوری...
ما را در سایت انواع مبلمان و میز ناهارخوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ماهک choobmobl بازدید : 47 تاريخ : شنبه 28 مرداد 1402 ساعت: 18:55

تفاوتی ندارد که قصد خرید انواع تخت خواب دو نفره یا تکنفره در چه سبک و مدلی را دارید شما می توانید بعد از آشنایی با کاربردهای پاف اقدام به خرید آن و تکمیل سرویس خواب اتاق خود نمایید.

کاربرد پاف در سرویس خواب

شما می توانید از پاف به عنوان یک میز کوچک و کاربردی در اتاق خواب خود استفاده کنید، شبیه به یک میز ناهار خوری کوچک برای قرار دادن بشقاب غذا و نوشیدنی های مختلف البته باید توجه داشته باشید اگر سطح پاف صاف باشد می توانید از آن به عنوان میز غذاخوری استفاده کنید.

·پاف صندلی کوچک برای استراحت

از دیگر کاربردهای پاف استفاده از آن به عنوان یک صندلی کوچک و راحت است اگر میهمانان زیادی دارید می توانید از پاف به عنوان صندلی در اتاق نشیمن خود استفاده کنید.

·تزئین اتاق خواب با پاف

پاف ها ظاهری زیبا و لاکچری به اتاق شما می بخشند پس اگر اتاق خواب بزرگی دارید حتما پاف سرویس خواب را هم خریداری کرده و جلوه ی زیبایی به اتاق خود ببخشید.

·پر کردن فضاهای خالی اتاق خواب

پاف سرویس خواب را معمولا باید در انتهای تخت خواب قرار دهید اما این بدان معنا نیست که قرارگیری پاف در مکان های دیگر اشتباه است شما می توانید فضای خالی اتاق خواب خود را با قرار دادن پاف پر کنید چرا که فضاهای خالی، چهره ی اتاق خواب شما را زشت کرده و دکوراسیون اتاق خواب را ناقص خواهد کرد.

انواع مدل میز آرایش 2023

در ادامه توضیح مختصری در مورد سبک های مختلف میز آرایشی و ویژگی های آن به شما ارائه داده ایم.

میز آرایشی سلطنتی

معمولا این مدل از میز آرایشی ها از جنس چوب بوده و دارای منبت کاری و نقش و نگارهای زیادی است که می توانید آن را در بخش تاج و پایه های میز مشاهده کنید.

میز آرایش هایی که با این سبک طراحی شده اند بسیار شیک و لاکچری بوده و بهتر است اگر اتاق خواب بزرگی دارید اقدام به خرید آن نمایید.

میز آرایشی اسپرت

میز آرایش با سبک اسپرت مناسب برای فضاهای کوچکتر بوده و معمولا از جنس چوب یا ام دی اف ساخته میشود، این مدل از میزها کاملا ساده و بدون هیچ نقش و نگار و منبت کاری تولید می شوند و مناسب دکوراسیون های مدرن و ساده خواهند بود. میز آرایشی های اسپرت بهترین انتخاب برای انواع تخت خواب ساده هستند.

چرا مبل نو صدا میده ؟

از جمله اصلی ترین علل صدا دادن مبلمان و صندلی عبارت است از:

  • استفاده ی نادرست از مبلمان

در صورت عدم استفاده ی صحیح از مبلمان، جابه جایی اشتباه، نشستن نادرست بر روی مبل، پریدن بچه ها بر روی مبل و … امکان دارد فوم، اسفنج، چوب یا دیگر بخش های مبل خراب شده و با نشستن بر روی مبل متوجه شوید مبل صدا می دهد.

اگر فنرهای مبل در جای مناسبی نباشند و به چهارچوب مبل برخورد کنند یا از فوم های ارزان و بی کیفیت در ساخت مبلمان یا صندلی استفاده شده باشد صدای غژ غژ یا جیر جیر از مبل به گوش می رسد.

  • کیفیت نامطلوب ساختار داخلی مبل

اگر جنس کلاف داخلی مبل، اسفنج یا فوم بکار رفته در آن مرغوب نبوده و کیفیت خوبی نداشته باشد بعد از مدتی مبل دچار خرابی شده و با نشستن بر روی آن صدایی به گوش شما خواهد رسید.

  • اتصال اشتباه قطعات

گاهی اوقات به دلیل اتصال نادرست قطعات مبل به یکدیگر و شل شدن اجزایی مانند پیچ و مهره مبل صدا خواهد داد. از محکم بسته شدن قطعات به یکدیگر مطمئن شوید.

مبل چرم بخرم یا نه؟

تفاوتی ندارد قصد خرید چه مدل مبلمانی را دارید پارچه ای، چرمی، جیر و… به هر روی هر کدام از این مبل ها ویژگی ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند که می توانید با در نظر گرفتن این مزیت ها و معایب اقدام به خرید مبل نمایید و انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید.

·سهولت در نظافت و شستشو

اولین نکته ای که می توان آن را مزیت مبلمان چرمی شمرد نظافت و شستشوی آسان این مبل ها است، در واقع مبلمان چرمی نفوذ پذیری کمی دارند و در صورت ریختن هر نوع خوراکی و نوشیدنی، می توان مبل را به راحتی و با یک پارچه ی نمدار تمیز کرد.

معایب مبلمان چرمی

مبل های چرمی با توجه به تمام مزایا، دارای معایبی به شرح ذیل می باشند:

·کدر شدن مبل

مبل های چرمی بعد از مدتی شفافیت خود را از دست داده و کدر می شوند، در واقع رنگ پریدگی مبل چرمی یکی از معایب این مدل از مبلمان است.

 

انواع مبلمان و میز ناهارخوری...
ما را در سایت انواع مبلمان و میز ناهارخوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ماهک choobmobl بازدید : 55 تاريخ : يکشنبه 4 تير 1402 ساعت: 18:25

همانطور که می دانید امروزه تشک های تولید شده از جنس های مختلفی در بازار موجود هستند تشک های هیبریدی، مموری فوم، لاتکس، فوم تزریق ژل از جمله انواع تشک می باشند. یکی از نکات مهم برای انتخاب تشک این است که تشک خریداری شده نرم است یا سفت؟ در واقع میزان سفتی تشک امری سلیقه ای است و شما باید با توجه به سلیقه ی خود تشک های سفت یا نرم را انتخاب کنید.

راهنمای خرید تشک تخت خواب

همانطور که گفتیم امروزه تشک ها در انواع و با متریال مختلفی ساخته می شوند و شما برای اینکه بتوانید یک انتخاب خوب داشته باشید باید قبل از خرید انواع تشک را بشناسید. تشک ها به انواع مختلف آبی، طبی، فنری، لاتکس، مموری فوم و… تقسیم می شوند.

تفاوت سرویس خواب چوب و ام دی اف

در واقع به دلایل مختلفی که در ادامه آورده ایم بسیاری از تولید کنندگان ترجیح می دهند از ام دی اف به جای چوب استفاده کنند، ما مهمترین مزیت های mdf نسبت به چوب را برای شما آورده ایم:

  • از آنجایی که ام دی اف متریالی مصنوعی است به همین دلیل نسبت به چوب مقرون به صرفه تر است، در واقع تولید mdf و در نتیجه محصولات ساخته شده با این متریال قیمت ارزانتری دارند.
  • تختخواب های ساخته شده از ام دی اف یکپارچه هستند و به راحتی می توان سرویس خواب های ام دی اف را در مقایسه با نواع سرویس خواب چوب رنگ کرد.
  • از دیگر مزیت های استفاده از ام دی اف به جای چوب می توان به عدم وارد شدن آسیب به محیط زیست اشاره کرد، در واقع ورقه های ام دی اف از خرده های چوب بازیافتی ساخته شده و برای همین به محیط زیست آسیبی وارد نخواهد شد.
  • ام دی اف در مقایسه با چوب در برابر سرما و گرما مقاومت بالایی دارد، به همین دلیل سرویس خواب های ام دی اف در مقایسه با انواع تخت خواب چوبی در برابر انبساط و انقباض مقاومت بیش تری دارند.
  • میز ناهار خوری گرد بهتره یا مستطیل؟

حال که با مزیت ها و معایب میز ناهارخوری های گرد و مستطیل آشنا شده اید برای اینکه بدانید کدام طرح یا شکل میز برای خانه ی شما مناسب است باید ابتدا به این نکته توجه کنید که قصد دارید میز ناهارخوری را در کدام بخش استفاده کنید. معمولا میزناهارخوری های آشپزخانه در مقایسه با اتاق پذیرایی ابعاد کوچک تری دارد، در واقع ناهارخوری های آشپزخانه باید به نوعی باشند که جلوی رفت و آمد و آشپزی را نگیرند. این میزها را با نام میز صبحانه خوری نیز می شناسند.

میز ناهارخوری های مستطیل شکل طرفداران بیش تری دارند و برای اتاق های پذیرایی مناسب تر می باشند در واقع میزهای مستطیل شکل رسمی تر هستند، توجه داشته باشید اگر فضای انتخابی شما کشیده است انتخاب میزهای مستطیل شکل برای شما مناسب تر خواهد بود.

مزایا و معایب میز ناهار خوری شیشه ای

از جمله مهمترین مزایای میز ناهار خوری شیشه ای می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • میز ناهارخوری های شیشه ای ظاهری شیک و زیبا دارند.
  • میزهای شیشه ای قیمت ارزانتری در مقایسه با دیگر مدل ها دارند.
  • این مدل از ناهارخوری ها فضای خانه ی شما را بزرگتر نشان می دهند.
  • به دلیل سطح شیشه ای میز، نور منعکس شده و پذیرایی شما روشن تر به نظر می آید.
  • تمیز کردن میز ناهار خوری های شیشه ای در مقایسه با دیگر مدل های ناهارخوری بسیار ساده تر است.
  • میز ناهارخوری های شیشه ای جزء مدل های جدید ناهارخوری هستند و مناسب خانه های مدرن و امروی می باشند.

 

انواع مبلمان و میز ناهارخوری...
ما را در سایت انواع مبلمان و میز ناهارخوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ماهک choobmobl بازدید : 58 تاريخ : پنجشنبه 1 تير 1402 ساعت: 1:34

 

همانطور که میدانید مبلمان و میز ناهارخوری یکی از تجهیزات اساسی در دکوراسیون خانه های امروزی هستند که در انواع متنوع با جنس های مختلفی تولید و عرضه می شوند، یکی از که طرفداران خاص خود را دارد مبل های چرمی هستند، استفاده از مبلمان چرمی میتواند دکوراسیون خانه ی شما را جذاب تر کرده و ظاهری لاکچری به اتاق پذیرایی شما ببخشد. بکارگیری از چرم ها با رنگ های مختلف باعث میشود بتوانید آن را به راحتی با دکوراسیون خانه خود هماهنگ کنید.

مبلمان چرمی از چرم های طبیعی یا مصنوعی ساخته میشوند که البته چرم طبیعی باعث افزایش قیمت مبلمان میشود ولی آنچه در داشتن یک مبل چرمی مهم است نظافت و تمیز نگه داشتن آن است. کثیفی مبل به خصوص در خانه هایی که کودک یا حیوانات خانگی دارند بیشتر اتفاق افتاده و به همین دلیل آشنایی با نحوه ی تمیز کردن مبل چرمی به شما کمک میکند تا به راحتی و در خانه مبلمان خود را تمیز کنید.

نحوه ی تمیز کردن مبل چرمی در خانه

پاسخ به این سوال که چطور مبل را تمیز کنیم میتواند با توجه به جنس رویه ی بکار رفته در مبلمان متفاوت باشد اما ما در ادامه به نحوه ی تمیز کردن مبل چرمی به ساده ترین روش پرداخته ایم:

  • گرد و غبار مبل را پاک کنید

برای تمیز کردن مبلمان چرمی اولین مرحله پاک کردن گرد و غبار از روی مبل است، شما میتوانید با استفاده از جاروبرقی یا دستمال خشک خاک مبل را پاک کنید.

راهنمای خرید صندلی ناهار خوری

تفاوتی ندارد که قصد خرید انواع میز ناهار خوری آشپزخانه را دارید یا پذیرایی، به هر روی راهنمای خرید صندلی برای میز ناهار خوری مستلزم توجه به نکاتی است که در ادامه آورده ایم:

·استاندارد بودن صندلی ها

لازم است انواع صندلی های ناهار خوری ارتفاع مناسبی داشته باشند، در واقع ارتفاع صندلی باید به گونه ای باشد تا در زمان غذا خوردن مجبور به خم شدن نباشید در غیر این صورت هضم غذا با مشکل مواجه خواهد شد.

علاوه بر این تکیه گاه صندلی نیز باید به نوعی باشد که با نشستن بر روی صندلی احساس راحتی داشته باشید و تکیه گاه صندلی با نشیمن زاویه ی 90 درجه داشته باشد.

مزایا و معایب سرویس خواب وکیوم

از جمله مزیت های این مدل از سرویس خواب ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • یکی از مهمترین مزایای سرویس خواب های وکیوم استحکام و مقاومت بالای این مدل از سرویس خواب ها می باشد.
  • از دیگر مزیت های سرویس خواب وکیوم قیمت آن است در حقیقت قیمت انواع سرویس خواب وکیوم در مقایسه با مدل های چوبی و ام دی اف ارزانتر است. در حقیقت از جمله مهمترین تفاوت سرویس خواب وکیوم و ام دی اف می توان به قیمت آن ها اشاره کرد.
  • تختخواب و دیگر اجزای سرویس خواب وکیوم مقاوم و ضد ضربه بوده و به همین دلیل طول عمر بالایی داشته و می توانید برای سال های طولانی از آن استفاده نمایید.
  • نظافت آسان سرویس خواب های وکیوم از دیگر مزیت های خرید این سرویس خواب به حساب می آید، در واقع شما می توانید به راحتی و با یک دستمال مرطوب تختخواب و دیگر اجزای آن را تمیز کنید، از آنجایی که این مدل از روکش ها در برابر موادی مانند استون و الکل مقاوم هستند در صورتیکه میز آرایشی شما با مواد آرایشی یا لاک کثیف شده باشد می توانید به راحتی و با کمک پد لاک پاک کن میز را تمیز کنید.
  • تنوع رنگ و مدل سرویس خواب های وکیوم از دیگر مزیت ها و علل محبوبیت این سرویس خواب در بین افراد بوده و شما می توانید به سلیقه ی خود برای خرید سرویس خواب مورد نظر اقدام نمایید.
  • به دلیل مقاوم بودن سرویس خواب وکیوم می توانید از آن در اتاق خواب کودک استفاده کنید.
  • تخت خواب فلزی بهتر است یا چوبی

از جمله مهمترین مزیت های تختخواب یا سرویس خواب های فلزی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • اولین و مهمترین مزیت تختخواب های فلزی مقاومت بالای این تخت ها در برابر حمله ی حشرات چوب خوار می باشد.
  • از دیگر مزایای سرویس خواب فلزی مقاومت آن در برابر آتش و ضربه است.
  • امکان تنظیم ابعاد تخت خواب های فلزی از دیگر مزیت های این تختخواب بوده و شما میتوانید تخت را با توجه به سایز تشک تنظیم نمایید.

مزایای تخت خواب های چوبی

از جمله مهمترین مزیت های انواع سرویس خواب های چوبی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • با مقایسه ی لیست قیمت سرویس خواب چوبی و فلزی متوجه خواهید شد که قیمت انواع تخت خواب چوبی دو نفره ، تک نفره، کودک و نوزاد در مقایسه با مدل های تختخواب فلزی گران تر است.
  • تخت خواب های چوبی مدل ها و رنگ بندی متنوعی دارند و شما میتوانید با هر سلیقه ای تختخوابی مطابق با سلیقه ی خود خریداری نمایید.

 

انواع مبلمان و میز ناهارخوری...
ما را در سایت انواع مبلمان و میز ناهارخوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ماهک choobmobl بازدید : 84 تاريخ : يکشنبه 28 خرداد 1402 ساعت: 21:48

سرویس خواب های چستر به آن دسته از سرویس خواب هایی اطلاق می شود که دارای تاج های بلند به همراه لمسه کاری هستند، استفاده از سرویس خواب چستر می تواند جلوه ای خاص و زیبا به اتاق خواب شما ببخشد. همانطور که می دانید یکی از مهترین اجزای اتاق خواب، سرویس خواب بوده و به همین دلیل انتخاب زیبا و شیک می تواند تاثیر زیادی در جلوه ی اتاق خواب شما داشته باشد.

در حقیقت سرویس خواب های چستر یکی از محبوب ترین انواع مدلهای سرویس خواب هستند که ترکیبی از چوب و پارچه بوده که بر روی پارچه ی آن لمسه دوزی بکار رفته و همین امر سبب افزایش جذابیت سرویس خواب خواهد شد.

مزایا و معایب سرویس خواب چستر

همانطور که اشاره کردیم سرویس خواب های چستر در گروه انواع سرویس خواب های شیک و لوکس قرار دارند و این سرویس خواب ها دارای مزیت هایی به شرح ذیل می باشند:

  • ظاهری زیبا و جذاب

تلفیق چوب و پارچه و بکارگیری لمسه دوزی به همراه نگین های کریستالی یا دکمه های براق در بخش هایی مانند تاج تخت از جمله ویژگی های انواع تختخواب های چستر بوده که زیبایی آن را تا حد زیادی افزایش داده است.

  • تنوع بالا

سرویس خواب های چستر تنوع بسیار بالایی دارند و به همین دلیل با هر سلیقه ای می توانید سرویس خواب دلخواه خود را انتخاب نمایید. سرویس خواب های چستر مناسب برای دکوراسیون های مدرن و کلاسیک هستند.

انواع تاج تخت و انتخاب بهترین آن

همانطور که می دانید انواع مدل سرویس تخت خواب دارای تاج یا بالاسری بوده که شامل انواع گوناگونی می باشد و ما در ادامه به آن ها پرداخته ایم:

  • چوبی: تختخواب هایی که تاج آن ها از جنس چوب ساخته شده ظاهری ساده و شیک داشته و طرفداران زیادی نیز دارند، معمولا در این تختخواب ها از چوب های برش خورده یا تکه های چوب برای بخش بالاسری تخت استفاده شده است.
  • فلزی: این مدل از تاج های تخت ظاهر و ساختاری سرد و سخت دارند و معمولا تختخواب های فلزی نیز دارای بالاسری تخت فلزی بوده که به صورت برش خورده یا کنده کاری شده طراحی و استفاده شده است.
  • چگونه موریانه مبل را از بین ببریم؟

از جمله روش های موثر به جهت رفع و نابودی موریانه در انواع مبلمان میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

1.نور خورشید

کمبود نور خورشید از جمله دلایل حمله و هجوم موریانه به مبل است، در صورتیکه نور خورشید به حد کافی به لوازم چوبی تابیده نشود مبلمان محلی برای رشد و نمو موریانه ها می شود.

2.نمک

نمک یکی از مواد طبیعی و موثر به جهت نابودی موریانه ی چوب است، میتوانید از محلول آب گرم و نمک بدین منظور استفاده نمایید. محلول آب و نمک را با کمک یک سرنگ به بخش های آسیب دیده ی مبل تزریق کرده تا موریانه ها از بین بروند.

چگونه پایه شکسته مبل و صندلی را درست کنیم؟

امروه مبلمان و میز ناهارخوری به یکی از تجهیزات ضروری در خانه ها تبدیل شده است، مبلمان و میز ناهارخوری های موجود در بازار با تنوع رنگی و در سبک های گوناگونی تولید و عرضه میشوند و به همین دلیل شما با هر سلیقه ای مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

مبلمان و صندلی های ممکن است به دلایل مختلفی دچار شکستگی و خرابی شده و نیاز به تعمیر داشته باشند، بطور کلی از جمله اصلی ترین علل شکستگی پایه های انواع مبل صندلی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • خرید مبلمان بی کیفیت
  • تراز نبودن پایه های مبل
  • حمل و نقل اشتباه مبلمان
  • قرار دادن اجسام سنگین بر روی مبل
  • نشستن یکباره بر روی مبل یا صندلی
  • برخورد اجسام سنگین با پایه های مبل
  • کشیدن مبل بر روی زمین برای جابه جایی

 

 

انواع مبلمان و میز ناهارخوری...
ما را در سایت انواع مبلمان و میز ناهارخوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ماهک choobmobl بازدید : 84 تاريخ : چهارشنبه 24 خرداد 1402 ساعت: 1:24

مبلمان یکی از مهمترین تجهیزات در دکوراسیون منازل میباشد که در معرض انواع آلودگی قرار دارد، یکی از مهم ترین دغدغه ها برای خانواده هایی که کودک دارند کثیف شدن مبلمان است این موضوع زمانی که رنگ پارچه ی مبل روشن باشد بسیار ناراحت کننده بوده و باید فورا برای تمیز کردن آن اقدام شود.

بطور کلی روش های مختلفی به جهت شستن و تمیز کردن  وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم:

ساده ترین روش های شستشوی مبل

شستشوی مبل با شامپو فرش یکی از بهترین و ساده ترین روش های تمیز کردن مبلمان میباشد شما میتوانید مبل هایی با رویه کوبی پارچه ای و مخمل را به راحتی با شامپو فرش تمیز کنید. حتما برای استفاده از شامپو فرش برچسب یا لیبل روی مبلمان را بررسی کنید چنانچه حروف “W” ،“W/S” را مشاهده کردید، میتوانید با خیالی آسوده از شامپو فرش برای تمیز کردن مبلمان استفاده نمایید.

نحوه شستن مبل با شامپو فرش

·         ابتدا تمامی گرد و غبار موجود بر روی مبل را با کمک جاروبرقی کاملا پاک نمایید.

نکته: امروز شامپو فرش های متنوعی به بازار عرضه شده که میتوانید یکی از آن ها را خریداری کرده و طبق دستور العمل درج شده بر روی شامپو از آن استفاده نمایید.

·         شامپو فرش را با مقداری آب مخلوط کرده و به قدری به هم بزنید تا به خوبی کف کند.

 

سرویس خواب مدرن یا کلاسیک؟

به سبک مدرن و کلاسیک تا حد زیادی به سلیقه ی افراد بستگی دارد اما لازم است برای یک خرید مناسب به نکاتی که در ادامه آورده ایم حتما توجه داشته باشید:

·         ابعاد اتاق

از آنجایی که انواع تخت خواب کلاسیک دارای طراحی های لوکس و پیچیده ای است نیاز به فضای بزرگ تری دارد اما تختخواب های جدید از نظر ظاهری ساده تر بوده و به همین دلیل مناسب اتاق خواب های کوچک می باشد.

·         وزن تخت خواب

یکی از فاکتورهای مهم که در خرید سرویس خواب اهمیت زیادی دارد توجه به وزن تختخواب است این موضوع به خصوص برای افرادی که در خانه های اجاره ای زندگی می کنند و باید سالانه جابجا شوند اهمیت بیش تری دارد.

بطور کلی سرویس خواب های کلاسیک دارای وزن بیش تری هستند و برای افرادی که باید هر سال خانه ی خود را عوض کنند چندان مناسب نمی باشد اما در عوض سرویس خواب های جدید وزن کمی دارند و شما می توانید به راحتی و برای تنوع دکوراسیون اتاق خود تخت خواب را در بخش های مختلف اتاق خواب قرار دهید.

 

 

 

انواع مبلمان و میز ناهارخوری...
ما را در سایت انواع مبلمان و میز ناهارخوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ماهک choobmobl بازدید : 70 تاريخ : يکشنبه 21 خرداد 1402 ساعت: 1:53

 

امروزه میز ناهارخوری یکی از تجهیزات اساسی در منازل بوده که تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی منازل دارد، آنچه در انتخاب یک مناسب اهمیت دارد توجه به جنس، رنگ، طرح و دیگر پارامترهای انواع میز ناهار خوری می باشد.

میز ناهارخوری چوبی یا ام دی اف بخریم

معمولا انواع ناهار خوری چوبی که در بازار فروخته میشود تنها دارای روکش چوب بوده و در مرکز آن از چوب های مصنوعی استفاده شده است.

·         اختلاف قیمت

امروزه تعدادی از تولیدکنندگان اقدام به تولید انواع میز ناهار خوری چوبی به صورت تمام چوب کرده اند که باعث میشود قیمت این مدل میز ناهارخوری ها در حدود دو یا سه برابر نمونه های دیگر شود و چون خریداران باید هزینه ی زیادی را برای خرید این مدل میز ناهارخوری پرداخت کنند از خرید آن صرف نظر خواهند کرد.

·         ظاهر میز ناهارخوری چوبی و ام دی اف

از دیگر تفاوت های مهم انواع غذاخوری چوبی و ام دی اف در شکل ظاهری این دو متریال می باشد.

از آنجایی که چوب به صورت طبیعی دارای بافت ناهمگونی است معمولا نمیتوان شکل یکپارچه ای بر روی آن ایجاد کرد و به همین روی برای ایجاد یک سطح همگون در ساخت انواع میز ناهار خوری چوبی جدید از انواع روکش های MDF، نئوپان و… استفاده می کنند. البته این روش باعث می شود وزن میز ناهارخوری های ساخته شده با چوب مصنوعی در مقایسه با چوب طبیعی افزایش یابد.

برای مبل چوب راش بهتره یا گردو

یکی از بهترین و مرغوب ترین انواع چوب های بکار رفته در صنایع چوبی و مبلمان راش است، این چوب در گروه چوب های انعطاف پذیر بوده که از درختان جنگل های شمال ایران تهیه شده، درختان بالای 80 سال آن نیز به رنگ قرمز تیره دیده می شوند.

این چوب در گروه درختان برگ پهن بوده که سختی و استحکام قابل قبولی داشته و به دلیل مقاومت بالا در برابر حشرات و قارچ ها طول عمر بالایی داشته و طرفداران زیادی دارند. راش گونه های گوناگونی داشته که در کشورهای مختلفی وجود دارد و از جمله انواع چوب راش میتوان به چوب راش گرجستان، تایوانی، چینی، آمریکایی و ژاپنی اشاره کرد.

معمولا از چوب راش در ساخت دکوراسیون ها، لوازم خانگی ، پیانو، پارکت و… استفاده می شود. امروزه بسیاری از صنایع تولید کننده ی مبلمان انواع مبل را با چوب راش گرجستان می سازند و مبلمان ساخته شده با چوب راش گرجستان دوام و کیفیت بالایی خواهد داشت.

کفی تخت چوبی بهتره یا فلزی

یکی از محبوبترین و رایج ترین کفی های تخت خواب از جنس چوب بوده که معمولا برای ساخت آن از چوب های روسی یا نئوپان استفاده می شود. عدم ایجاد سر و صدا از جمله مهمترین مزیت های کفی چوبی سرویس خواب ها می باشد.

از دیگر مزایا و معایب کفی های چوبی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

·         وزن کم

·         تهیه ی آسان

·         حمل و نقل ساده

·         تعویض ساده در صورت خرابی

مقاومت کم در برابر رطوبت، عدم مقاومت در برابر حشرات، موریانه و امکان شکستگی از جمله معایب کفی چوبی است.

 

 

انواع مبلمان و میز ناهارخوری...
ما را در سایت انواع مبلمان و میز ناهارخوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ماهک choobmobl بازدید : 82 تاريخ : يکشنبه 21 خرداد 1402 ساعت: 1:52

معمولا میزهای عسلی شامل انواع ذیل می باشند

·         میزعسلی چوبی: مدل های چوبی عسلی از جمله متداول ترین عسلی های موجود در بازار هستند که با انواع مبلمان تناسب بیشتری دارند.

·         میز عسلی فلزی: معمولا عسلی های فلزی با دکوراسیون مدرن همخوانی دارند، میز عسلی های فلزی دارای رویه ی شیشه ای هستند که زیبایی آن را بیشتر خواهد کرد

راهنمای خرید میز عسلی

·         میز عسلی شیشه ای: با وجود اینکه دوام میز عسلی های شیشه ای در مقایسه با انواع چوبی و فلزی کمتر است برخی از افراد تمایلی به خرید آن ندارند اما باید بدانید این مدل عسلی ها به دلیل اینکه شیشه ای هستند نور را عبور داده و باعث میشود فضای خانه بزرگتر به نظر آید. معمولا بسیاری از افراد تمایل دارند از رومیزی برای عسلی مبل با رویه های شیشه ای استفاده نمایند.

·         میز عسلی اکریلیک: این مدل میزها در نگاه اول شبیه به شیشه به نظر میرسند اما لازم است بدانید که میز عسلی های اکریلیک هم وزن کمتری دارند و قیمت آن ها در مقایسه با میز عسلی شیشه ای ارزان تر است.

·         میز عسلی چرم: عسلی های چرمی دارای اسکلت و پایه هایی از جنس چوب بوده و بهترین انتخاب برای قرار دادن پاها بر روی میز و استراحت می باشد.

توجه داشته باشید که یک میز عسلی خوب باید دارای ویژگی های ذیل باشد:

·         وزن مناسب

·         ارتفاع مناسب

·         دوام و کیفیت بالا

·         متناسب با ابعاد سالن پذیرایی

 

چگونه چوب مبل را تشخیص دهیم؟

بطور کلی مبلمان یکی از مهمترین تجهیزات منزل است و نوع چوب بکار رفته در آن تاثیر زیادی در مقاومت و طول عمر مبل دارد و از آنجایی که تمامی افراد توان خرید و تعویض مبل به صورت سالانه را ندارند ترجیح میدهند مبلمانی را خریداری کنند که چوب مقاومی داشته تا بتوانند سال های طولانی از آن استفاده نمایند.

متاسفانه امروزه بسیاری از فروشندگان با هدف سودجویی از چوب های بی کیفیت در ساخت مبلمان استفاده کرده و در زمان خرید نیز اعلام میکنند که از چوب های مقاوم و استفاده کرده اند به همین دلیل است که شناخت انواع چوب مبل و تشخیص آن برای خریداران اهمیت بالایی دارد.

نحوه تشخیص چوب مبل از رزین

میتوانید یک سوزن را به داخل بافت مبل فرو کنید در صورتیکه سوزن وارد بافت شد جنس مبل از چوب است اما اگر نتوانستید سوزن را داخل بدنه ی مبل فرو کنید مطمئن باشید از پلی استر رزین در ساخت مبل استفاده شده است.

در این روش شما میتوانید یک سوزن داغ شده را داخل بدنه ی مبل فرو کنید در صورتیکه با فرو کردن سوزن داغ، بوی پلاستیک به مشام شما رسد مطمئن باشید که در ساخت مبل از رزین استفاده شده است.

شما میتوانید از وزن مبل نیز متوجه شوید که متریال به کار رفته در آن چوب است یا رزین. در حقیقت مبل های ساخته شده از پلی استر رزین وزن بیشتری در مقایسه با چوب دارند.

نکته: در زمان انجام آزمایشات فوق توجه داشته باشید به ظاهر مبل آسیبی وارد نشود بهتر است بخش های شلوغ و منبت کاری را بدین منظور انتخاب کنید

.

مزایا و معایب تخت خواب جک دار

خرید تختخواب های جکدار مزیت های فراوانی دارد که از جمله مهمترین آن ها میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

·         اصلی ترین مزیت تختخواب جک دار استفاده ی بهینه از فضای زیر تخت خواب میباشد و شما میتوانید وسایل بیشتری در مقایسه با تختخواب های معمولی در زیر آن قرار دهید، در واقع تختخواب های جکدار دارای دو کاربرد مختلف هستند چرا که میتوان از آن ها برای استراحت و انبار وسایل استفاده کرد.

·         پنهان بودن وسایل در زیر تخت خواب از دیگر مزیت های این مدل میباشد و از این روی شما دیگر نگران نامرتب بودن وسایل در زیر تخت نخواهید بود چرا که شلوغی ها از دید دیگران پنهان می ماند.

·         خرید تخت خواب های جکدار مقرون به صرفه میباشد چرا که با خرید این مدل تختخواب ها دیگر نیازی به خرید کمد یا دراور و صرف هزینه ی اضافی نخواهید داشت.

·         از دیگر مزیت های تخت خواب جکدار دونفره یا تک نفره در این است که میتوانید به لوازم خود با کشیدن شاسی تخت و بالا بردن جک به راحتی دسترسی داشته باشید.

·         نظافت و تمیز کردن ساده ی تختخواب های جک دار از دیگر مزیت های مهم آن می باشد.

کفی تخت چوبی بهتره یا فلزی

یکی از محبوبترین و رایج ترین کفی های تخت خواب از جنس چوب بوده که معمولا برای ساخت آن از چوب های روسی یا نئوپان استفاده می شود. عدم ایجاد سر و صدا از جمله مهمترین مزیت های کفی چوبی سرویس خواب ها می باشد.

از دیگر مزایا و معایب کفی های چوبی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

·         وزن کم

·         تهیه ی آسان

·         حمل و نقل ساده

·         تعویض ساده در صورت خرابی

مقاومت کم در برابر رطوبت، عدم مقاومت در برابر حشرات، موریانه و امکان شکستگی از جمله معایب کفی چوبی است.

 

انواع مبلمان و میز ناهارخوری...
ما را در سایت انواع مبلمان و میز ناهارخوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ماهک choobmobl بازدید : 81 تاريخ : يکشنبه 21 خرداد 1402 ساعت: 1:51

تخت خواب به انگلیسی چگونه نوشته می شود؟ تختخواب به انگلیسی bed نوشته شده و سرویس خواب ها یکی از مهمترین تجهیزات اتاق خواب ها به حساب می آید که با ابعاد و از جنس های مختلفی ساخته می شود. انواع مدل های تخت خواب فرفورژه، انواع تخت خواب دو نفره چوبی و انواع تخت خواب فلزی دو نفره و تک نفره هر کدام طرفداران خاص خود را دارد.

آشنایی با سبک های مختلف سرویس خواب

بطور شامل تخت خواب به همراه اجزای دیگری شامل دراور یا فایل، پاف و کمد میباشد و بر اساس سبک های مختلف طراحی و ساخته می شود. در ادامه به معرفی انواع سبک سرویس خواب پرداخته ایم:

انواع تخت خواب دونفره اسپرت و مدرن

سرویس خواب مدرن و اسپرت یکی از محبوبترین سبک های سرویس خواب بوده که با دکوراسیون های مینیمال هماهنگی دارد. این سرویس خواب ساده بوده و در آن تزئینات و تجملات زیادی دیده نمی شود، سرویس خواب اسپرت در انواع تک نفره و دو نفره در بازار موجود است.

در تخت خواب سبک اسپرت چرم دوزی و لمسه دوزی در بخش تاج و دیواره های تخت خواب دیده می شود و اجزای مختلف از جمله صندلی میز آرایشی و پاف نیز دارای لمسه دوزی هستند. معمولا سرویس خواب های اسپرت برای اتاق خواب های کوچک مناسب است.

سادگی و عدم طرح های شلوغ از جمله ویژگی های سرویس خواب های مدرن بوده که مناسب دکوراسیون مدرن منزل شما می باشد. سرویس خواب مدرن معمولا از جنس فلز، ام دی اف یا چوب با طرح های ساده ساخته می شود.

چگونه صدای تخت خواب را از بین ببریم؟

پیش از آنکه به راهکارهای رفع صدای تختخواب بپردازیم و پاسخ این سوال را بدهیم که چگونه صدای تختخواب را از بین ببرم بهتر است به علل اصلی ایجاد صدای تختخواب اشاره کنیم.

قطعا یک خواب کامل و عمیق می تواند بعد از یک روز کاری سخت و طولانی شما را سرحال کند اما این در صورتی است که همه چیز برای یک خواب مناسب محیا باشد سر و صدای تختخواب یکی از مشکلات کلافه کننده ای است که مانع از خوابیدن شده و قطعا شما را عصبانی خواهد کرد. سر و صدای مزاحم تختخواب می تواند در انواع تخت خواب یک نفره فلزی، چوبی و دونفره به وجود آید. بطور کلی سر و صدای تختخواب می تواند به دلایل ذیل اتفاق بیافتد.

انتخاب بهترین رنگ برای سرویس خواب

بطور کلی شما می توانید در بین انواع رنگ سرویس خواب چوبی یا فلزی با توجه به تم اتاق خواب خود و البته کاربرد آن رنگ مورد نظر را انتخاب کنید، اینکه سرویس خواب خریداری شده برای نوزاد پسر است یا دختر، یا می خواهید برای جهیزیه سرویس خواب بخرید در انتخاب رنگ آن تاثیر زیادی خواهد داشت. در حقیقت هر یک از انواع رنگ برای تخت خواب ویژگی هایی را با خود به همراه خواهد داشت.

رنگ سبز: این رنگ آرامش بخش بوده و شما می توانید آن را با رنگ های زرد، زرشکی و صورتی ست کنید.

رنگ آبیاین رنگ کیفیت خواب شما را بهبود بخشیده و محیطی آرام برای شما ایجاد خواهد کرد.

رنگ صورتی: این رنگ مورد علاقه ی دختر خانم ها بوده و معمولا انواع سرویس خواب های دخترانه به رنگ صورتی عرضه می شوند.

تفاوت مبلمان ایرانی با ترکیه ای

بطور کلی مبل یکی از تجهیزات اساسی در دکوراسیون منازل ترکیه به دلیل دارا بودن کیفیت بالا همواره زبانزد بوده و افراد بسیاری تمایل به خرید مبل ترکیه در مقایسه با نوع ایرانی دارند.

قطعا شما هم در زمان خرید اسامی مبل ایرانی یا ترکیه ای را شنیده اید، اما لازم است بدانید که دو مبل با هم تفاوت هایی دارند که شاید همگی افراد با آن ها آشنایی نداشته باشند و ما در ادامه تصمیم داریم به تفاوت های آن ها بپردازیم.

آیا چوب توسکا برای مبل خوب است؟

بسیاری از طراحان و سازندگان از چوب توسکا برای انواع مبلمان طرح چوب استفاده می کنند از جمله مزیت های این چوب می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

·         این چوب قابلیت سنباده زنی و برش دهی مناسبی دارد.

·         به دلیل سبک بودن چوب توسکا میخ کاری و پیچ کاری بر روی آن بسیار ساده می باشد.

·         قادر است رنگ و چسب را به راحتی جذب کرده و قابلیت رنگ پذیری خوب دارد.

·         به دلیل سبک بودن و کم وزن بودن توسکا می توان آن را به راحتی جابه جا کرد.

·         در برابر رطوبت مقاومت مناسبی داشته و بهترین چوب برای مبل در شمال است.

·         بافت یکنواختی دارد به همین دلیل در صنایع چوبی از جمله ساخت کابینت، مبلمان و روکش های چوبی از آن استفاده می شود.

 

انواع مبلمان و میز ناهارخوری...
ما را در سایت انواع مبلمان و میز ناهارخوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ماهک choobmobl بازدید : 84 تاريخ : يکشنبه 21 خرداد 1402 ساعت: 1:50

امروزه سرویس خواب های موجود در بازار به حدی متنوع هستند که افراد با سلایق مختلف و با بودجه های متفاوت می توانند به راحتی عروس خانم ها برای خرید آن حساسیت بیش تری به خرج می دهند یکی از اقلام جهیزیه سرویس خواب است که در ادامه به مهمترین نکاتی که باید در زمان خرید انواع تخت خواب عروس بدانید پرداخته ایم.

راهنمای خرید سرویس خواب عروس

اگر برای خرید انواع تخت خواب عروس و داماد به دنبال تهیه ی لیست سرویس خواب عروس هستید لازم است بدانید سرویس خواب کامل علاوه بر داشتن تختخواب باید دیگر اجزای سرویس شامل میز آرایشی کامل همراه با آینه و صندلی، پاتختی، کمد، فایل، آینه قدی و پاف را داشته باشد.

نکات مهم برای خرید انواع سرویس خواب عروس

همانطور که می دانید خرید سرویس خواب به معنای خرید انواع تخت خواب عروس داماد نبوده و شامل اقلام دیگر سرویس خواب مانند فایل، کمد، پاف و میز آرایشی نیز می شود، برای خرید سرویس خواب حتما نکات ذیل را در نظر داشته باشید:

·         جنس سرویس خواب

امروزه انواع سرویس خواب چوبی عروس ، ام دی اف، ملامینه و فلزی در سبک و طرح های مختلف در بازار موجود است. یکی از مهمترین نکات برای خرید سرویس خواب، جنس آن بوده و معمولا سرویس خواب های فلزی در مقایسه با انواع سرویس خواب عروس ام دی اف و چوبی قیمت بیش تری دارند.

انواع سرویس خواب گرد و ویژگی های آن

قطعا شما هم در بین انواع طرح سرویس خواب مدل های گرد و دایره ای شکل تختخواب را دیده و توجه شما به آن جلب شده است معمولا این مدل از سرویس خواب ها را می توانید در مجله های دکوراسیون داخلی مشاهده کنید، تختخواب های گرد به دلیل طرح و ظاهری منحصر به فرد، اتاق خواب شما را جذاب تر خواهند کرد، اگر شما هم قصد خرید سرویس خواب گرد را دارید بهتر است پیش از خرید با مزایا و معایب آن آشنا شوید. ما به معرفی مزایا، معایب و نکات مهمی که در زمان خرید انواع سرویس خواب شیک گرد باید به آن توجه داشته باشید پرداخته ایم.

توجه داشته باشید که سرویس خواب های گرد در انواع سرویس خواب دخترانه نوجوان، پسرانه، کودک، تک نفره بزرگسال و دو نفره تولید و عرضه می شوند.

راهنمای خرید مبل کلاسیک

اگر قصد خرید انواع مبل کلاسیک را دارید لازم است به نکات ذیل توجه داشته باشید:

·         کلاف مبل کلاسیک

یکی از مهمترین بخش های مبل، کلاف یا اسکلت اصلی آن است، در واقع کلاف، چارچوب اصلی مبلمان بوده که باید از چوب هایی مقاوم مانند چوب راش، گردو، بلوط یا نراد روس ساخته شده باشد.

اگر قصد خرید انواع مبل های کلاسیک را دارید لازم است کلاف یا بدنه ی اصلی آن را بررسی نمایید، کلاف مبل باید استحکام بالایی داشته و هیچ گونه ترک یا پوسیدگی بر روی آن وجود نداشته باشد. قطعا اگر برای خرید مبلمان مراجعه کرده باشید می دانید بررسی کلاف مبل چندان ساده نیست بهتر است با نشستن بر روی مبل از استحکام آن مطمئن شوید، در صورتی که با نشستن بر روی مبل صدایی به گوش رسید کلاف مبل از متریال با کیفیتی ساخته نشده است.

علاوه بر این می توانید مبل را وارونه کرده و کفی مبل را بررسی نمایید، پایه ها را به دقت وارسی کنید تا مطمئن شوید جنس آن با بدنه ی مبل یکسان است. دقت داشته باشید که چوب مبل دارای گره نباشد معمولا چوب هایی که دارای گره هستند مقاومت کمی داشته و احتمال شکستگی آن ها زیاد است.

چگونه روکش صندلی ناهار خوری خود را عوض کنیم؟

همانطور که اشاره شد صندلی برای میز ناهار خوری شامل انواع مختلفی است، تفاوتی ندارد که کدام سبک ناهارخوری را خریداری کرده اید شما میتوانید به راحتی و در خانه روکش و رویه ی صندلی ناهار خوری را با انواع پارچه میز ناهار خوری تعویض کنید. برای اینکار نیاز به وسایل ذیل خواهید داشت:

·         پارچه برای صندلی ناهار خوری

·         قیچی

·         میخ کش

·         منگنه صنعتی

·         پیچ گوشتی

·         فوم

·         چسب مخصوص

برای تعمیر و عوض کردن روکش صندلی ناهار خوری و فوم صندلی های میز غذاخوری باید طبق مراحل ذیل پیش بروید:

·         در قدم اول نشیمنی صندلی را از جای خود خارج کنید.

نکته: برای اینکار کافی است صندلی را وارونه کرده و با کمک یک پیچ گوشتی بخش کفی صندلی را به راحتی جدا نمایید. البته توجه داشته باشید ممکن است نحوه ی جدا کردن کفی هر مدل صندلی متفاوت باشد.

 

انواع مبلمان و میز ناهارخوری...
ما را در سایت انواع مبلمان و میز ناهارخوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ماهک choobmobl بازدید : 75 تاريخ : يکشنبه 21 خرداد 1402 ساعت: 1:49

مبلمان از مهمترین تجهیزات اتاق پذیرایی بوده که نحوه ی صحیح چیدمان آن تاثیر زیادی در جذابیت دکوراسیون منزل شما خواهد داشت نحوه ی چیدن مبل تا حد زیادی به شکل اتاق، نوع مبل و سلیقه ی افراد بستگی دارد. بطور کلی چیدمان مبل به خصوص در صورتیکه اقدام به خرید 2 سبک متفاوت مبل کرده باشید چالشی است که قطعا شما هم با آن مواجه خواهید شد.

نحوه چیدمان مبل سلطنتی و راحتی کنار هم

مبل های سلطنتی به صورت 7 یا 9 نفره و معمولا دارای 2 کاناپه ی سه و دو نفره، 2 مبل تک نفره و 2 صندلی با نام صندلی میهمان می باشند.

نحوه چیدمان مبل نه نفره سلطنتی

جهت چیدمان صحیح مبلمان سلطنتی بهتر است نقطه ی مرکزی سالن پذیرایی را پیدا کرده و کاناپه ی 3 نفره را در آنجا بگذارید کاناپه ی 2 نفره را نیز در کنار آن و مبل های تک نفره را در سمت دیگر قرار دهید معمولا در این مدل چیدمان یک فرش پهن نیز در فضای بین مبلمان قرار می گیرد.

نحوه چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون

از جمله اصول مهمی که در چیدمان مبلمان راحتی باید به آن توجه داشته باشید احساس صمیمیت بین افراد است و به همین دلیل نباید بین اجزای مبل راحتی فاصله ای ایجاد کنید.

بهترین شیوه ی چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون قرار دادن آن وسط اتاق میباشد با این کار در بخش پشت مبل یک راهروی کوچک برای تردد ایجاد خواهد شد.

راهنمای نصب تخت خواب

بطور کلی تخت خواب یکی از تجهیزاتی است که مانند بسیاری از وسایل خانه نیاز به نصب دارد، معمولا تخت خواب ها از اجرایی مانند کفی های چوبی یا فلزی و تاج تشکیل شده اند که به صورت جداگانه در اختیار خریدار قرار گرفته و جهت استفاده لازم است تا قطعات مختلف آن را به یکدیگر متصل نمایید. در ادامه به اموزش نصب تخت خواب دو نفره ، آموزش نصب جک تخت خواب تاشو ، نحوه نصب تخت خواب نوزاد و آموزش نصب تخت خواب دومنظوره پرداخته ایم.

آموزش نصب تخت خواب فلزی

طریقه نصب تخت خواب فلزی بسیار ساده می باشد و شما می توانید به سادگی از عهده ی آن برآیید، طریقه نصب تخت خواب یک نفره با قرار دادن و مونتاژ قطعات در کنار یکدیگر انجام خواهد شد.

آموزش نصب تخت خواب یک نفره

جهت نحوه نصب تخت خواب فلزی لازم است طبق مراحل ذیل پیش بروید:

  • در قدم اول تاج تخت یا سرتخت را همراه با قیدهای کناری در زاویه ی 90 درجه کنار یکدیگر قرار دهید.
  • حال با وارد کردن پیچ ها قیدها را به تاج تخت متصل نمایید.
  • لازم است مهره ها را خلاف جهت عقربه های ساعت بپیچانید.
  • اکنون پایه ها را به کفی تخت متصل نمایید.
  • توجه داشته باشید که حتما از تجهیزات مناسب به جهت بستن تخت استفاده کنید.

 

انواع مبلمان و میز ناهارخوری...
ما را در سایت انواع مبلمان و میز ناهارخوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ماهک choobmobl بازدید : 74 تاريخ : جمعه 19 خرداد 1402 ساعت: 1:00

از جمله نکاتی درباره خرید مبل که باید به آن ها توجه داشته باشید در ذیل آورده شده است:

بهترین مبل چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

1.    ابعاد مبلمان را بررسی کنید

اندازه و ابعاد مبلمان یکی از نکات مهمی است که حتما باید در زمان خرید مبل به آن توجه داشته باشید. مبلمان انتخابی باید با اندازه ی فضای نشیمن تناسب داشته باشد بهتر است پیش از خرید با علامتگذاری فضای اشغال شده توسط مبل از میزان فضای آزاد برای رفت و آمد مطمئن شوید. اگر فضای بزرگی دارید میتوانید از مبل های راحتی گرد و کاناپه های بزرگ استفاده نمایید.

2.    به وزن مبل توجه داشته باشید

در بیشتر اوقات وزن مبلمان میتواند نشان دهنده ی کیفیت آن باشد. چنانچه مبل ها بیش از حد معمول سبک باشند احتمالا استحکام کافی نداشته و از مواد مرغوب برای ساخت مبلمان استفاده نشده است.

3.    راحت بودن مبل را امتحان کنید

حتما پیش از خرید مبل با نشستن بر روی آن مبلمان را از نظر راحت بودن بسنجید، برای انتخاب و خرید یک مبلمان خوب باید توجه داشته باشید که مبل مربوطه از متریالی ساخته شده باشد که نشستن بر روی آن سبب تعریق نشود، علاوه بر این کمر و گردن در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد.

اجزای اصلی سرویس خواب نوزاد چیست؟

همانطور که می دانید سرویس خواب نوزاد یکی از مهمترین وسایل در زمان خرید سیسمونی می باشد و از آنجایی که نوزادان بیش تر شبانه روز خواب هستند انتخاب سرویس مناسب برای حفظ آرامش و بهبود کیفیت خواب نوزاد اهمیت زیادی دارد.

بطور کلی تجهیزاتی که در انواع سرویس خواب نوزاد دختر و پسر استفاده می شود شبیه به یکدیگر بوده و تنها تفاوت آن ها در رنگ و طرح. در ادامه لیست کامل سرویس نوزاد را معرفی کرده ایم:

·         تخت نوزاد

معمولا تخت های نوزادی در ابتدا به صورت معمولی بوده و دارای نرده هایی است که می توانید با بزرگ تر شدن کودک آن ها را از تخت جدا کنید.

·         گهواره نوزاد

یکی از مهمترین اجزای سرویس خواب که باید در لیست سرویس نوزاد قرار بگیرد گهواره است، که معمولا تا چند ماه بعد از تولد نوزاد استفاده می شود. لازم است با توجه به دکوراسیون اتاق کودک اقدام به خرید گهواره نمایید.

·         کمد

کمد نوزادی یکی دیگر وسایل مهم در انواع سرویس نوزاد می باشد، چنانچه اتاق کودک شما دارای کمد دیواری است نیازی به خرید کمد نوزاد نخواهید داشت. کمد نوزاد انواع مختلفی دارد برخی از کمدها همراه با سرویس خواب و برخی به صورت تکی به فروش می رسند، معمولا کمد نوزادی دارای دو درب و دو کشو در بخش پایین آن می باشد. لازم است تا باتوجه به ابعاد اتاق نوزاد اقدام به خرید کمد با اندازه ای مناسب نمایید.

 

انواع مبلمان و میز ناهارخوری...
ما را در سایت انواع مبلمان و میز ناهارخوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ماهک choobmobl بازدید : 52 تاريخ : چهارشنبه 17 خرداد 1402 ساعت: 13:26

بطور کلی مبل یکی از تجهیزات اساسی در دکوراسیون منازل است و  ترکیه به دلیل دارا بودن کیفیت بالا همواره زبانزد بوده و افراد بسیاری تمایل به خرید مبل ترکیه در مقایسه با نوع ایرانی دارند.

قطعا شما هم در زمان خرید اسامی مبل ایرانی یا ترکیه ای را شنیده اید، اما لازم است بدانید که دو مبل با هم تفاوت هایی دارند که شاید همگی افراد با آن ها آشنایی نداشته باشند و ما در ادامه تصمیم داریم به تفاوت های آن ها بپردازیم.

تفاوت مبلمان ایرانی با ترکیه ای

از آنجایی که آب و هوای کشور ترکیه مرطوب است معمولا مبلمان ترکیه ای از ترکیب رزین و چوب راش ساخته شده و این امر باعث می شود مبلمان در برابر رطوبت دوام بالایی داشته باشد، اما تولیدکنندگان ایرانی مبلمان را تماما از چوب می سازند، البته شاید استفاده از چوب برای مناطق شمال ایران چندان مناسب نباشد به همین دلیل ترکیب چوب راش و ساج بهترین انتخاب برای شهرهای رطوبت خیر و شمالی ایران است. اگر قادر به تشخیص چوب از رزین نیستید مطالعه ی مقاله ی “نحوه تشخیص مبل چوب از رزین” را از دست ندهید.

نحوه تشخیص مبل چوب از رزین

بهترین روش تشخیص مبل پلی استر از چوب این است که از فروشنده بخواهید بخشی از مبل که با رنگ از دید پنهان است را به شما نشان دهد اما در صورتیکه تمامی مبل به صورت آماده و رنگ شده در اختیار شما قرار داشته باشد میتوانید به روش ذیل رزین را از چوب تشخیص دهید.

میتوانید یک سوزن را به داخل بافت مبل فرو کنید در صورتیکه سوزن وارد بافت شد جنس مبل از چوب است اما اگر نتوانستید سوزن را داخل بدنه ی مبل فرو کنید مطمئن باشید از پلی استر رزین در ساخت مبل استفاده شده است.

در این روش شما میتوانید یک سوزن داغ شده را داخل بدنه ی مبل فرو کنید در صورتیکه با فرو کردن سوزن داغ، بوی پلاستیک به مشام شما رسد مطمئن باشید که در ساخت مبل از رزین استفاده شده است.

شما میتوانید از وزن مبل نیز متوجه شوید که متریال به کار رفته در آن چوب است یا رزین. در حقیقت مبل های ساخته شده از پلی استر رزین وزن بیشتری در مقایسه با چوب دارند.

مبل استیل بهتره یا راحتی

همانطور که میدانید مبلمان یکی از اصلی ترین اجزای اتاق های پذیرایی بوده که امروزه در سبک و طرح های مختلف تولید و عرضه میشود و خریداران میتوانند با توجه به دکوراسیون منزل و سلیقه ی خود اقدام به خرید مبلمان نمایند.

یکی از سبک های پرطرفدار مبلمان در بین افراد مختلف به خصوص ایرانیان مبل استیل یا سلطنتی می باشد، برخی از افراد میپرسند که ایا مبل سلطنتی از مد افتاده؟ در پاسخ باید گفت این سبک از مبلمان به دلیل ظاهری تجملاتی در بین دیگر انواع مبل خاص تر بوده و همواره طرفداران مخصوص به خود را داشته است. به دلیل طرح های متنوع در این سبک از مبلمان افراد با هر سلیقه ای میتوانند آن را خریداری کنند و این یکی از مزیت های مبلمان استیل می باشد.

مزایا و معایب تخت خواب دو طبقه

تفاوتی ندارد که قصد خرید انواع تخت خواب دو طبقه کودک را دارید یا بزرگسال به هر روی لازم است قبل از خرید مزیت های آن را بدانید از جمله مهمترین مزیت های تختخواب های دو طبقه می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

خرید انواع تخت خواب دو طبقه چوبی انتخاب مناسبی برای استفاده ی بهینه از فضای اتاق خواب می باشد، اگر خانواده ی پرجمعیتی داشته و اتاق خواب کوچکی دارید تختخواب دوطبقه مناسب است.

استفاده از تختخواب دو طبقه برای فرزندان سبب ایجاد حس اعتماد و دوستی در بین آن ها خواهد شد، معمولا خانواده هایی که دو فرزند با فاصله ی سنی متفاوت دارد طبقه ی بالا را برای فرزند بزرگ و طبقه ی پایین را برای فرزند کوچک خود در نظر می گیرند.

ویژگی های سرویس خواب اسپرت

یکی دیگر از ویژگی های سرویس خواب های اسپرت مناسب بودن آن برای خانه های کوچک آپارتمانی است، انواع سرویس خواب اسپرت برای افرادی که اتاق خواب های کوچکی دارند مناسب است چرا که ساده بوده و به همین دلیل محیط را شلوغ و بی نظم نخواهد کرد.

·         حمل و نقل آسان

 

معمولا سرویس خواب های اسپرت وزن سبکی داشته و به همین دلیل می توان آن را به راحتی جا به جا کرد. پس اگر مجبور هستید سالانه خانه ی خود را تعویض کنید خرید سرویس خواب های اسپرت برای شما مناسب خواهد بود.

انواع مبلمان و میز ناهارخوری...
ما را در سایت انواع مبلمان و میز ناهارخوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ماهک choobmobl بازدید : 71 تاريخ : شنبه 13 خرداد 1402 ساعت: 23:59